Autor |
Wiadomość |
seba
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:21, 21 Paź 2006 |
|
piszcie jak można stuningować jawkę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
seba
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:35, 21 Paź 2006 |
|
ODBLOKOWANIE TŁUMNIKA
Niesamowite kopyto i piękny dźwięk można uzyskać odblokowując dławik w tłumiku. Odblokować, ponieważ jawki były w ten sposób blokowane na polski rynek. Będziemy się zajmować głównie dławikiem nr3 na schemacie.
Po pierwsze rozbieramy kompletnie tłumik (może to nie być takie proste jak się wydaje). Następnie czyścimy dokładnie wszystkie części z nagaru (można użyć jakiegoś płynu typu cilit bang i wody z węża ogrodowego).
Następnie bierzemy wiertarkę i wywiercamy otwory tak jak na zdjęciach. Wiertło musi być dosyć długie.
Potem wywiercamy dwa dodatkowe otwory w końcówce tłumika nr4 na schemacie.
A kolanko wydechowe obcinamy o 10cm lub kupujemy nowe krótkie. To także blokada jawek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
seba
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:51, 21 Paź 2006 |
|
ZESZLIFOWANIE TŁOKA
Jedną z łatwiejszych przeróbek silnika jest modyfikacja tłoka - skracamy górną nóżkę tłoka (od strony gaźnika) o 1 mm (nie więcej) i wyrównujemy krawędzie od wewnątrz tak jak na zdjęciu i polerujemy na lusterko... co to daje ? większe przyspieszenie i trochę więcej mocy (tłok zmodyfikowany to oczywiście ten po prawej stronie zdjęcia), przeróbka ta jest czasochłonna i wymagająca precyzji, używamy pilników i papieru ściernego o różnej grubości.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
seba
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:53, 21 Paź 2006 |
|
Cylinder "sześćdziesiątka"
Bardzo dużo mocy daje założenie zestawu tuningowego na 60ccm. Można taki zestaw nabyć w prawie każdym sklepie z częsciami do motorowerów i kosztuje około 55zeta.
Po założeniu takiego zestawu należy delikatnie obchodzić się z jawką. Nalewać trochę więcej oleju do paliwa i lepiej kupić trochę lepszy od "mixolu".
Ja mam założony taki zestaw, wszystko jest git. Jawka popędzi z 70km/h!!! Polecam każdemu kto ma pięć dych na wydaniu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
seba
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:58, 21 Paź 2006 |
|
Odblokowanie jawki
Najlepszym i najtańszym sposobem na tuning jawki jest przeszlifowanie krućca(numer22 na rysunku).
Daje to dużo połera i nie kosztuje ani grosza!!! Wystarczy wyszlifować go tak aby był wielkości otworu w gaźniku. Ja zrobiłem to wiertarką, bo po co się męczyć.
W ten sposób mamy jawkę tak mocną jak w czechach (jawki sprowadzane do polski były w ten sposób blokowane, aby nie przekraczały 45 km/h.)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
seba
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 23:03, 21 Paź 2006 |
|
STORZKOWY FILTR POWIETRZA
Stożkowy filter powietrza dodaje trochę mocy. Ale przede wszystkim fajnie wygląda (na jawie mustang, bo w pancerce jest zasłonięty). Kosztuje 25-35 zł |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
seba
Administrator
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 29 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 23:06, 21 Paź 2006 |
|
Zmiana zębatek
Jeśli potrzebujesz w swojej jawce dużego przyspieszenia załóż zębatkę 11 zębów (najmniejsza). Wtedy będzie większe przyspieszenie, ale mniejsza prędkośc maksymalna.
Ustawienie neutralne to zębatka 12 zębów.
Ale jak stuningujesz silnik w jawce (60ccm oraz przeszlifowany kruciec)załóż zębatkę 13 zębów (największa), bo przyspieszenie i tak będziesz miał .
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|